Slit

Har en lista framför mig där det faktiskt, tro d eller ej, är mer gjorda saker än väntande saker. Känns riktigt bra! Men dom sista grejjerna är inte lätta att göra när man är själv hemma och ska hinna med barn och hundar. Vill få allting gjort men inte låta Casper bara sitta framför Tv:n heller och hundarna MÅSTE ut, trots vädret... Barnen får lixom gilla läget... Satt o funderade... lääänge... tog en kopp kaffe och funderade lite till. Sen kommer det alltid ett rastlöst ryck i kroppen kring halv elva. Då brukar Tilda somna och min aktiva tid brukar träda in så då började tankeförmågan komma tillbaka. Ringde svärmor och svärfar. Naturligtvis kunde dom ta barnen ett par timmar i morgon. GOTT!! Då ska ja fixa det sista i trädgården och springa en liten sväng. Det andra jag hade på listan har jag fått gjort idag. Klor är klippta, skägg badade och Casper hjälpte mig byta sängkläder och medan jag dammsugade så skurade och moppade han. Han är så duktig! Så nu vilar han, jag tar min tredje kopp kaffe för dagen och sen tar vi ett djupt andetag, byltar på oss och ger oss ut i blåst o ösregn med vovvarna. Belöningen kommer ikväll. Då kommer Becka o äter tacos med oss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0