Nu du Lova!

Idag fick hon premiärturen. Tycker att hon har vuxit färdigt det mesta nu så nu vågade jag släpa med henne på en löptur. 7km blev det med ca 4 km i högt tempo, ja asså högt tempo för min dagsform i alla fall... Lova sprang med bra vid sidan om mig, höll ett öga på henne så hon inte såg ut att börja krokna men hon sprang på o ökade fint när det kom glada tillrop från matte. Efter en tempohöjning i 20 min så saktade vi in ett par minuter. Därefter gick vi. Tänkte vara en duktig matte o se till så hunden håller sig hel genom att gå ett par minuter innan och även "gå ner" oss i fem minuter. Men när jag började gå i slutet travade Lova framför mig så långt hon kom, tittade bak på mig o undrade va f-n jag saktade ner för. Hon ville springa MER!! Härligt!! Gud va roligt det var att ha en löparkompis igen! Nästa runda blir en intervallrunda. Härlig inspiration i kroppen nu! Hejja Lova!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0