MIN dag

Ja så var det äntligen dags för Tettes alldeles egna kväll, natt och dag. Jag förberedde mig väl hela lördagen med att spy o springa på toa jag vet inte hur många gånger. Kände ändå efter en del rännande att jag började rätta till mig så jag plockade ihop lite grann o for iväg med Lova till mor min. En utställning väntade på söndagen. En mysig kväll med lite rövin och god mat. Det visade sig dock att vätskebrist kombinerat med rövin inte var så smart, en migrän ramlade in som på beställning under natten. Men till slut blev det morgon och det bar iväg till Laholm för en liten valputställning. Lova och Jussi skulle visa vad dom gick för. Det var EXTREMT hård konkurrens i dvärgschnauzerklassen.... Tyvärr tyckte domaren att Jussi var för mörk så han gick inte vidare. Lova däremot vann sin klass och blev bäst i rasen! Visst låter det bra! De båda var ensamma i sina respektive klasser så det var ingen mördande konkurrens direkt. Men kritiken blev riktigt bra och Lova placerade sig faktiskt som grupp3:a när hon fick möta de andra vovvarna i schnauzer- och molossklassen. Lite blodad tand fick hennes matte helt klart. Nu vill man ju ha lika positiv kritik från en domare som är lite mer inriktad på just schnauzer! Grattis Lova till en fin uppvisning!
 
 
Den fina BIR-rosetten... sen köpte vi två till, det såg riktigt proffsigt ut ;P
 
 
Jag la rabarber på HP-rosetten och 1:a pris-rosetten. Mamma tyckte att BIR-rosetten var mer värd och att hon skulle ha den i hundrummet... äh, vem f-n vill ha en RANDIG rosett??

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack för en underbar dag tillsammans med dig och din fina hund! Vilken jobb du har lagt ner på henne. Jag är SÅ stolt! Nu kör vi vidare - en utställningschampion är på gång!

Svar: miiinst SUCH
Terese Wahrenberg

2012-10-21 @ 17:27:25
Postat av: Alexandra

GRATTIS snygg Lova!! Klart man får blodadtand när det går så bra...heja heja

Svar: tackar tackar
Terese Wahrenberg

2012-10-21 @ 17:48:45
Postat av: Ulla Bengtsson

Vad roligt att det gick bra i Laholm för lila Lova de e klart Casper som tränat henne!!! han är duktig.vem har de efter? Puss o kram

Svar: Mig, jag har inte mitt kvar ;) Casper ska ställa upp i "barn med hund" nästa utställning. Puss o kram
Terese Wahrenberg

2012-10-21 @ 19:22:33
Postat av: nonstop

Man kan ju se det som så att börjat det tufft kan de bara bli bättre och det verkade du lyckas med

Svar: Absolut! Det tycker jag. Det blev dock en tidig sänggång, var rätt matt när jag kom hem!
Terese Wahrenberg

2012-10-22 @ 08:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0