License to kiss(a)

Nu på förmiddagen tog jag, Casper, Tilda och Lova vårt pick o pack o drog till stranden. I princip vindstilla, kallt och soligt. Härligt! Allt förlöper bra. Tilda åker med i selen på magen, Lova fick en ny fyrbent kompis vid namn Lotus, Casper kollade in havet, pinnar och snäckor. Sen går vi upp till lekplatsen och klättrar runt där lite, sen börjar lilla mamma bli trött i ryggen av att bära på Tilda, dags att gå tillbaka till bilen. "Kissa!" Jäklar, nu är det bråttom. Hur f-n ska jag lösa det här? Sekunderna tickar. Surrar upp Lova vid en stolpe, sliter av Casper jackan och knäpper upp regnbyxorna, får ner de andra lagrena med byxor och kalsonger. O nu då?? Tilda grimaserar och opponerar sig där hon hänger näst intill upp o ner i selen. Står Casper upp o kissar hamnar allt på alla lagrena av kläder som nu är vid hans anklar. I o me att Tilda är på min mage kan jag inte lyfta Casper heller så han kissar "i luften", Det funkar inte heller att han sitter på huk pga alla j-vla kläder!! Aaaah!! Vi får göra ett försök med att stå så jag får försöka hålla lite grann så det inte kommer i kläderna. F-n f-n f-n. Det går skitdåligt. Här har min pojk varit så duktig o sagt ifrån så bara gör jag så allt fallerar!!! Skit också. Men det gällde då att snabbt få bort fokus på att det kom lite på kläderna, gilla läget och berömma ungen för att han sa till.... Varför lärde dom inte ut sånt hääär på föräldragruppen och mammagruppen?? Hur man kissar en son med vinterkläder och en liten som hänger på magen! Det är ju DET HÄR som är de STORA problemen i vardagen! Skiter fullständigt i kolik, tänder, diarré, tredagarsfeber, höstblåsor och sånt skräp! Ge mig mer info om hur man hanterar olika kiss- o bajssituationer!
 
 

Kommentarer
Postat av: nonstop

Jag fick ta en kontroll i vintras läkaren sa vissa saker ska män lära pojkar..

Svar: Håller med, det hade helt klart underlättat i den här situationen.... eller om mannen lär kvinnan som kan lära barnet... haha!
Terese Wahrenberg

2012-10-27 @ 12:52:47
Postat av: madde

du är för go tette! sånt där kan man nog bara lära sig själv genom övning :P

Svar: Ja det verkar ju så, eller så är det bara ett fåtal mammor som går ut med sina barn, rustade för alla typer av väder så det pratas helt enkelt inte om det...
Terese Wahrenberg

2012-10-27 @ 16:39:45
Postat av: Alexandra

Tror pappa Jimmie får gå in här för att visa hur masken ska styras! Du är en sköning gumman som försöker men vad gör man inte för sina små guldklimpar

2012-10-28 @ 07:38:37
URL: http://teamtraildogs.wordpress.com
Postat av: nonstop

Kom på det att kvinnan kanske skulle övat på mannen innan barnet kom så att rutinerna satt..

2012-10-28 @ 08:32:34
Postat av: madde

du har nog rätt i de med och speciellt inte med en unge på magen en som går själv och hundar . Du är supermorsan ! <3

2012-10-28 @ 09:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0