Kort

Tänkte tagit en massa härliga kort när vi var ute o spårade i blåsten men det var lättare sagt än gjort när man skulle hålla reda på lina, spårande hund, treåring och bebis på magen. Så nej, det blev inga kort den här gången.
 
Casper var fantastiskt duktig på att först gå med o lägga spåren och stärkt av lite glass med strössel orkade han även gå med o leta upp klövarna. 
 
Det blåste ordentligt igår så spåren blev nog lite sönderblåsta och det var inte lätt för Lova. Första gången hon provade på att spåra på fält och hade helt klart en del bekymmer. Hon var dock väldigt ivrig och arbetsglad så jag lät henne hålla på o leta runt i rätt så lös lina så hon kunde cirkla ordentligt och reda ut hur spåret gick . Fantastiskt duktig var hon. Lite krångel i slutet men hon hittade klöven och en överlycklig Lova gick med klöven i munnen och med en lika lycklig Casper i släptåg.
 
Sedan var det Bellas tur. Den här lata damen har problem ute på fält, framförallt när det blåser och jag lägger spåret i medvind. Det ligger inte riktigt i hennes natur att sätta ner näsan i backen när det blåser så men jag hade tänkt försöka jobba in det lite grann. Vi bråkade lite grann då hon började äta skit istället för att jobba men jag kunde bryta henne o skicka iväg henne igen. Till slut redde hon ut det och stolta Bella släpade med sig klöv och Casper hem.
 
Lystra fick inget spår igår, allt drog ut på tiden så jag kände inte riktigt att vi hann med det. Kanske blir en kortis på promenaden idag. Vi får se.
 
Urblåsta och matta kom vi sen in, gjorde lite mat och satte oss o åt den i "matsalen" med massa ljus tända och mysade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0