Knipövningar

Vid sex-snåret igår satte jag mig i bilen, drog en djup suck, slappnade av och for iväg mot Friskis. Kände på vägen in att fasen, Caspers förkylning har nog börjat gå på en annan också. Öm i kroppen och känningar i halsen. Jajja, jag kör tills kroppen säger något annat. Började med att köra tempo på löpbandet i en kvart sen gick jag in i salen där cirkelfysen skulle vara. Sätter mig på en bräda vid en station och pustar ut. Känner hur det börjar ömma mer i kroppen, den är inte på g. Tänker att jag tar första varvet i alla fall, känns det inte bra då så bryter jag. Fan, det kör i magen. Va är nu detta? Slappnar av och känner att det rumlar till i magen, fasen, löpningen har gjort att det helt klart är en fis på tvären... O nu börjar naturligtvis passet, ingen chans att sticka ut nu för att fisa... Kör igång me uppvärmningen, känner att kroppen börjar slappna av och gilla det den gör, hela kroppen förutom rumpan... den kämpar för att inte släppa ut fisen. Skulle den smyga ut så skulle den inte osa nådigt. Kan inte låta min kamrater i min grupp dras med det oset! det följer ju lixom me från station till station då. Det luktar ju inte bättre heller när hela salen blir varm och svettig... Hela passet kör jag alltså knipövningar med röven samtidigt som det crunchas, curlas och allt annat det heter. Skyndar mig att slänga på mig jacka o skor efter passet, rusar ut, ingen bakom mig? näpp. aaaaaahhh....   Så det blev ett bra pass med lite extra styrkeövningar för min del ;p

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Herregud det är min vardag att släppa av ett antal fisar när man springer...det måste bara ut liksom.Ibland låter det som ett smatterband...bangbangbang....

Svar: Ja medan man springer är det en sak, speciellt efter backar... Men när det låter vänta på sig så man hinner in på cirkelfysen, njae, det kändes inte bra...
Terese Wahrenberg

2012-10-31 @ 17:32:44
URL: http://teamtraildogs.wordpress.com
Postat av: madde

hahahahhahahahah!!!! Du är helgo känner igen mig i det dära ;P

Svar: Hehe, ja det har jag ju märkt ;p
Terese Wahrenberg

2012-11-01 @ 08:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0