Förmiddag

En härlig förmiddag. Direkt efter lämning på dagis for jag o dotera o handlade. Sen var det hem, ta min livsviktiga kopp med kaffe, mata hundarna, lägga spår, tvätta, gå spåret, gå med hundarna till dagis och plocka med Casper hem. En aktiv förmiddag helt i min smak.
 
Det var Lova som fick det lilla spåret. Det var nog en 300 meter i alla fall och fick ligga en timme. Hon tuffade på jättebra, mycke säkrare i linan och inte lika förvirrad längre. Hon går säkert med näsan i backen hela tiden, snygga sick-sack rörelser, en lite cirkel när hon tappar och sen på igen, fokuserad. Hon har även vågat dra på lite i linan och bryr sig inte så mycke om benen trasslar in sig i linan. Så nu blir det att jobba upp längden på spåret och sen kör vi längre liggtid. Tilda fick ju haka på i selen på magen. Tänkte ta ett gulligt kort på henne där hon hängde med men hon trynade in me en gång så det blev inget bra kort. Mina duktiga töser!
 
 
 
Nanig
 
 
Lycklig Lova hittade klöven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0