Det strular

Det är en jäkla massa som strular för mig nu. Nej inte en massa men det är några saker som retar mig något sanslöst. 
 
  • Vi kan väl börja med det faktum att det är höst!! HÖST!! Skitårstid. Jättefint när det är kallt, klart och solen skiner. Men 90% av hösten består av bruna, skittråkiga färger (brunt ser jag tillräckligt av i byxor, blöjjor och på mattor här hemma, det räcker!), regn och blåst. Det är inte lätt att ge sig ut med tre hundar (en valp som hatar vädret lika mycke som jag) och en syskonvagn som blir som ett segel i motvinden, skittungt. Bra träning dock men jag är inte ute efter det...
  • Med hösten kommer jakten. Say no more... Jag går o väntar hela sommaren, vet att jag snart kommer få ta en större del hemma, förbereder mig mentalt. Likt förbannat står jag där helt överrumplad när väl skithösten kommer o de gröna kläderna åker på, vilken gång i ordningen den veckan vet jag inte. Jag VET om det. Jag är inställd på det VARJE höst. Likt förbannat kommer det som ett slag i magen VARJE höst. Blir sne o skitsur i ett par månader innan jag accepterar och vänjer mig. Det är ju lixom ingen nyhet att sambon jagar varje höst. han har gjort det de senaste nio åren vi har setts.... Min far drog en bra liknelse, det är som när man ska byta till vinterdäck. Man drar sig för det i det längsta, man vet att man måste byta till vinterdäck snart och vips kommer snön, man blir lika överraskad varje gång.
  • Ekonomin ÄÄÄR så tråkig att ha o göra med och den har helt klart jobbat emot oss sen i våras. I december hoppas vi vara på rätt köl igen men det är så trist att behöva vända på varje krona. Drömmar som flyttar sig längre och längre bort, semesterplaner som grusas, egentid som krossas. Blääää....
Men SNAAAART är det sommar, sol och varmt igen! längtar dit!

Kommentarer
Postat av: Helene

Låna av mig! Jag är rik som ett troll! Du vet, ligga soffan hela dagen, sjuka kassan betalar.....
Ses på lördag, ska bli mysigt med lite tid tillsammans med bara dej! Älskar dig, min lilla gumma!

Svar: Det ska bli såååå skönt!
Terese Wahrenberg

2012-10-18 @ 16:46:06
Postat av: Alexandra

Det som inte dödar det härdar gumman!! snart är våren här med underbar sol och nya krafter!!

Svar: Det ääär ju verkligen så! Man behöver lixom dom här dipparna för att uppskatta det som är riktigt roligt, som en helt barnfri natt lördag-söndag, halleluja!
Terese Wahrenberg

2012-10-18 @ 20:41:04
Postat av: nonstop

Bit i hop eller bryt ihop ...

Svar: Det blev bit ihop den här gången. Ett träningspass senare så gled smilbanden uppåt igen ;)
Terese Wahrenberg

2012-10-18 @ 22:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0