Vädret

Det är väl det vanligaste samtalsämnet för oss svenskar. Vi pratar jämt om vädret, oftast inte helt nöjda med dagens. Min son har tagit detta samtalsämne till en helt ny nivå. Hans ordförråd är ännu rätt begränsat men har börjat hajja det här med vädret. "hooohooo båser!" "onaj (regnar)" "mååån dä uppe". Några av hans konstateranden. För säkerhets skull så konstaterar han vilket väder det är och talar om detta för mig ca 73 ggr på en 3 km-promenad... o svarar jag inte så upprepar han helt enkelt tills dess att jag svarar eller helt enkelt försöker få in han på ett annat spår... dock så återkommer han oftast till att tala om att det blåser... är faktiskt rätt uttjatat det här med vädret nu...

Kommentarer
Postat av: Helene

Han har kanske insett, att han har en mamma som har svårt för att fatta... ;) eller så blandar han ihop mamma och mormor :(

2012-11-09 @ 08:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0