Språket

Caspers språk utvecklas hela tiden. Han säger efter många ord och härmar gärna sin mamma i mycke. Roligt, tills han drar fram de sämre sidorna. Häromdagen blev han frustrerad och förbannad, rusade ut ur köket medan han röt "daaaaan"... Hans kära mor brukar låta exakt så men sätta ett "f" först, inte ett "d".... Ajdå.... Får helt klart rätta till mitt språkbruk..... Kliver efter Casper o säger "Casper, så där säger man inte! Det är fult att säga så. Det är bara mamma som säger så när hon är arg och jag ska sluta me det. Säger du så en gång till så hamnar du i trappan utan några varningar." Den här vanan ska helt klart brytas, även på mamma lilla... så säger jag det måste jag ju också hamna i trappan, eller hur? Man ska sitta där lika många minutrar som man är år gammal. Casper ska alltså sitta där i tre minuter, jag ska då sitta där i 28 minuter... Inte så dumt... Tänk o sitta ostörd i 28 minuter.... Tror ni barn o hundar låter bli att riva huset under tiden? 28 minuter av lugn o ro... hm, ska nog gå o bli lite arg tror jag, statuera ett exempel... ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0