Lystra lilla

Efter en lång paus fick hon nu äntligen lite spår igen. Lekte me klöven en stund, drog iväg den i medvind och en liten vinkel efter ca 20 m. Släppte iväg en ivrig Lystra, wrooooom!! Hon rusade lååååångt förbi vinkeln helt uppe i de blå. Hejdar henne o kallar tillbaka henne. Efter tre vändor kopplar hon på näsan och då börjar det hända grejjer. Hon söker runt jättebra! Väldigt hiad och egentligen noll koll men hon använde näsan så jag lät henne yra runt. Tillslut satte jag mig vid vinkeln och skickade in henne där. Hon rusade naturligtvis förbi men då hade hon blivit så trött så näsan var bättre påkopplad nu och tillslut hittade hon den. En mycket lycklig dam ryckte och slet i klöven. Band upp henne igen och drog iväg klöven i en annan riktning med en liten vinkel. Satte henne vid spåret igen, näsan sattes i backen och wroooom så drog hon iväg igen men den här gången behövde jag inte stoppa henne, hon kom på själv att klövdoften var borta. Hon rusade tillbaka, ner med nosen igen, rusade förbi, skällde, rusade tillbaka en liten bit, iväg, tappade, skällde, tillbaka, hittade vinkeln och dääääär!! halleluja! En lycklig Lystra slänger sig över klöven. Hehe, den här vilda damen behöver lite rutin! Det kommer bli korta spår med en vinkel tidigt i spåret så hon börjar koncentrera sig. Både hon o jag tyckte det var fantastiskt roligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0