Givande

Idag har jag och Casper haft en givande diskussion om blöjja, bajs och toaletten. Det är nämligen så att Caspers mamma är något lat på morgonen om vi inte ska upp till dagis. Så länge barnen är lugna och nöjda ligger jag alltså kvar i sängen. Säger till casper att om han behöver bajsa så får han säga till så går vi på toaletten. han säger ju till på dagarna så fort han behöver gå på toa, han är jätteduktig. Men det är något som inte kopplar på morgonen. Han kommer ALDRIG in o säger till. Istället har jag en fruktansvärt vidrig blöjja att byta när Tilda väl ser till att jag kommer upp ur sängen. *suck*
Ett tag gjorde jag så att jag tog med pottan upp kvällen innan, satte han på den när han började kravla ur sängen så fick han gå utan blöjja sen o jag kunde ligga kvar en stund till.... Inte sällan ledde det till bajs i pyjamasen....
Det finns nog bara en lösning på mitt dilemma... Jag måste gå upp.... Får nog slänga ut den bekväma mamman och iklä mig rollen "effektiv, alltid pigg mamma"... blä.... Vad skulle jag inte betala för en toalett på övervåningen....??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0