I HAD a dream...

Dop idag för lilla Freja. Hade värsta bästa planen i huvet över hur jag skulle få ihop och klara av förmiddagen och vara på dop 13.00 PIP!

vanlig text = planen kursivt = real life...

upp vanlig tid, frukost, amma lillan....
 so far so good

bada lillan, amma, söva henne...
hon älskar att bada så det var inga problem, även mat älskar hon. Hon ville dock inte sova men låg nöjd i soffan

bada casper medan jag rakar benen i godan ro då lillan sover, kanske med lite go musik på spotify igång. Sen duschar ja o sminkar mig, allt medan Casper badar nöjt och lillan sover....
Går in för att städa ur badkaret efter lillan. Casper är på väg i flera gånger under tiden. Får hindrat han. Till slut är hans bad färdigt. Lillan skriker, in med nappen, hämtar handdukar, sätter i nappen igen, sätter raklödder på benen, mer skrik, hinner inte riktigt göra rakningen ordentligt, det får bli som det blir. Rusar ut med raklödderssträngar på benen och armhålorna för att plugga in nappen igen. Hoppar in i duschen och duschar med rekordfart. Ut ur duschen, "a tissa", upp ur badet med casper så han får kissa. Ner me han igen, jag skulle ju sminka mig. Hinner lägga lite concealer, tittar efter casper, då står han i duschen, anser att han har badat klart, jaha. Duschar av honom, på med kalsong och morgonrock, plugga in napp på lillan, sminkar mig färdigt, fixar håret...

Jag går lugnt upp och provar igenom lite kläder för att se vad som sitter bäst på min för tillfället konstiga kropp. Tar med mig barnens kläder+ombyten ner. Fixar lite mat och sätter sedan på dom deras finkläder för att vara färdiga att åka klockan 12.
Rusar upp för trappan redan svettig, sliter fram plagg jag vet kommer passa, provar lite snabbt, japp, passar, borde strykas, skit i det. Springer ner för trappan igen utan att ha satt på mig kläderna. Vis av erfarenheter vet jag att mina kläder ska inte åka på förrän precis innan avfärd om jag vill komma fram ren. Får springa upp för trappan igen för att få med mig barnens kläder. Springer ner till källaren för viss komplettering. Upp igen. Kollar klockan. Halv tolv! Slänger in lite lasagne i mikron, hojtar in Casper till bordet, serverar, hämtar lillan, serverar henne. Får gå in o tvätta Casper med lillan vid bröstet. När hon väl har ätit färdigt rusar jag iväg för att hämta Caspers kläder. På med dom. Hämtar lillans kläder, byter blöja, på med kläder, packar skötväska, på med mina kläder. Nu drar vi! Färdigklädda och på väg ut kommer jag på att hm, doppresenterna kan va bra o få med sig, Jimmie hämtar och vi drar iväg. Lite senare än tänkt men vi hann! Trots en totalt sönderspräckt drömplan kom vi i tid...

Kommentarer
Postat av: Helene

Jag blir svett bara av att läsa....... Inte heller min dag gick enligt planen.... Puss

2012-05-12 @ 19:51:53
Postat av: Emilie

Jag är imponerad!!!!!!!!!!!!!!! =)

2012-05-13 @ 20:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0