Äntligen träning

Ja, äntligen fick jag lite tid till att träna den lilla fyrbenta. Det blev lite följ i koppel med ett "sitt" när vi stannade. Hon var strålande duktig både i cirkel och i en åtta på att följa intill efter ett par korrigeringar så hon visste vad som förväntades av henne. Ännu bättre blev det när polisen började skjuta på skjutbanan intill. Skotträning under vår positiva träning var fantastiskt bra! Det blev även lite inkallning. Var damen har lärt sig "stanna" vet jag inte men det gick över förväntan! Och själva inkallningen var jättekul! Inget sitt vid sidan ännu, än så länge räckte det att hon kom överlycklig ;) Insåg även att jag behöver låna ett utsällningskoppel av lilla mor om jag ska lära Lova att stå när vi stannar. Det är ju inget jag vill ha i den vanliga träningen så jag måste ha ett litet skiljetecken för damen. Sele på = nos i backen. Retriverkoppel på = promenad och allmän träning. Utsällningskoppel på = snyggträning. Nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: Helene

Duktiga du! Kram

2012-05-14 @ 20:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0