Nu alla träningsglada!

Jag råkar veta att det finns några träningsfreak som läser den här sidan. Nu behöver jag er hjälp! Jag kommer inte iväg till gymmet så ofta som jag vill och behöver så nu behöver jag tips, idéer och länkar i massor. Jag har ett gulligt lite löparprogram som ska ta mig till en hyffsad form för Falkenbergsloppet. I det programmet ingår även styrketräning naturligtvis. Jag vill kombinera min löpning med styrketräningen. Så min tanke är att de dagar jag inte lyckas komma iväg till gymmet så vill jag kunna köra lite träning utomhus innan nedjoggen på löparpasset. Men jag har så fruktansvärt dålig fantasi på övningar utomhus så nu ber jag er om hjälp. 20 minuter långt ska passet vara och innehålla nästan lite grann för hela kroppen UTAN redskap. Ska kunna göras på en stor kal grusplan om det kniper så inga tips som inkludera träd och sånt. Bara MOI! Så tips på övningar kort sagt! Gärna tips på var jag kan hitta instruktioner om hur övningen görs osv. Litar på er nu! Hjälp mig!

P.S. Har tappat ett kilo och två centimeter runt magen på två veckor *hejja mig*D.S.


Kommentarer
Postat av: alexandra

Grodhopp,Upphopp = benstyrka...Armhävningar breda o smala...Våran kära planka är ju inte att glömma...äckligt jobbig MEN gud så bra..Dessutom kan du la ta petflaskor o fylla med sand o göra knäböj,sid by sid blir lite tyngd iallafall..

2012-06-25 @ 14:47:00
Postat av: Emilie

Hopprep är ju bra som uppvärmning. Balansövningar på en fot. Maja övningen brukar man få upp flåset på. Dock kan jag inte hitta någon bild eller instruktion på internet. Men du gör en knäböj samtidigt som du svingar armarna utmed kroppen. När du går upp skall du sträcka armarna rätt upp. Du kan även gå upp på tå när du sträcker upp armarna. Vet inte om du blev klokare på den beskrivningen. =) Kram

2012-06-25 @ 15:47:02
Postat av: madde

Du har inte iphone? finns jätte många bra appar med tips på övningar och workouts en bra är nike training med färdiga workouts videos och förklarningar. :)

2012-06-28 @ 07:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0