Ljuvligt

Klockan 03.00 ville Tilda ha mat. Känner att min huvudvärk är kvar sen kvällen. Sticker ner o kissar innan jag hämtar Tilda, inser att Casper har vaknat av henne. Han hade feber igår kväll så det är ju bra om han sover en stund till... känner att jag är kall på överkroppen och inser att tuttarna har läckt nåååågot inatt, hrm... fiskar upp Tilda och sätter mig tillrätta med henne. Nattar henne vid 03.30, inser att Casper inte har somnat om. Byter nattlinne, går och lägger mig och hoppas på det bästa. 04.00 kommer Casper in till mig. Han får ligga i min säng tills Tilda har somnat. 05.00 bär jag in honom. 05.30 kommer han igen. Jimmie går in med honom till sängen. Huvudet bankar. Trött. 06.00 Tilda vaknar, mer mat. Tar in henne till sängen. 06.30 Casper går upp. Nu skiter jag i honom. Huvudet bankar och tröttheten ser inga gränser. När han har gnällt en halvtimme säger jag till honom att gå o lägga sig och gnälla i sin egen säng. Han somnar där. 08.30 går jag upp, då har jag fått vila en liten stund. Känner mig ändå rätt pigg. Känner inga riktigt grymma spår av natten. Tar mig lite alvedon för att bli av med huvudvärken, hämtar Casper som har vaknat, ger han lite alvedon och sätter mig sedan och myser med honom i soffan medan Tilda äter... igen... Börjar slappna av igen. Drar fingarna igenom håret och fastnar... kladd som torkat... mjölk/kräk/dreggel, vem f-n vet? Tar loss fingrarna och hoppas att jag hinner duscha någon gång under dagen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0