Damen Lova

Ja, lilla damen Lova börjar ta steget från valp till unghund, i alla fall så har "glömt-allt"-fasen börjat kliva in i hennes liv och världen runt omkring är mycke roligare. Vill fortfarande kunna ha den lilla pluttan lös på vår långrunda så idag skulle vi ta tag i det där med kontroll på distans. Ordet "nej" är väldigt främmande för henne då jag inte använder mycke kommandon hemma, behövs lixom inte när man inte har något direkt avstånd mellan varandra. Idag gick vi in för att träna in nej, framförallt på håll. Hon fattade kvickt lilla damen, utmaningen var att vara så grymt rolig så ingenting annat existerade på det här nya träningsstället vi var på ;) Poletten trillade ner men tröttheten kröp på när jag sen plockade fram utställningskopplet. Såg hur jobbigt damen hade det, såg till att hon lyckades med den lilla övningen med utställningskopplet sen la vi av med allting, med flaggan i topp. Nu sover hon gott. Ska jag me göra, barnen sover middag då får mamma lilla också passa på. Med nytrimmad Lova intill mig i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0