Att prioritera

Det är inte lätt att försöka prioritera rätt saker när man har lite o pyssla med och allting hänger på om Tilda sover eller inte. Fick tränat en sväng och drog sedan iväg raskt till affären. Det var en hel del som skulle inhandlas till kalaset på onsdag. Går i godan ro, känner att jag har kolla på läget, när platsen i vagnen börjar ta slut så stannar jag upp, kommer på att vi kanske måste ha något att leva på de kommande dagarna också. fasen. Får backa bandet lite grann och börja utvidga mina tankebanor lite. F-n en nagel gick av. när sjutton ska jag hinna fila dom då? jajja, shoppar vidare. Får tänka om lite grann när "mina" varor inte finns, lyckas nog, spatserar vidare och blir rätt snabbt klar. Väl i bilen funderar jag på hur jag ska lägga upp resten. Jag går fortfarande i träningskläder så när jag kommer hem behöver jag duscha, packa in varor, plocka ur diskmaskinen, slänga in den disk som inte fick plats, göra lunch, fila naglarna, kissa hundarna, amma och hämta Casper. Allt utom amningen ska ju gärna göras medan Tilda sover för att minska stressen så mycke som möjligt för mina mammahormoner. Vilken ordning ska man ta allt? Om Tilda vaknar mitt i allt och kräver mat på stört, vad måste då vara klart? Varorna naturligtvis. Slänger in dom. I bara farten fick jag tagit tag i disken me. Kollar barnet. Sover! Halleluja! Slänger mig in i duschen. Kollar barnet, sover! FILAR NAGLARNA!! Fattar ni!?? Ja hann det! Kors i taket. Lunchen står nu i ugnen, hundarna har kissat och jag har varvat ner. Kan undra om jag hinner äta innan hon vaknar eller om det blir att man äter samtidigt??? Härligt o vara småbarnsmor ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0