Vuxensnack

Igår var det kalas i Björkäng. Vi passade på att ordna med barnvakt för Casper så vi hade bara lilla Tilda med oss. På det här lilla kalaset märkte jag hur svältfödd jag är på vuxenprat även om Jimmie har semester och är hemma större delen av tiden. Pratade om en hel del saker igår som jag annars brukar försöka strunta i att prata om - att vara förälder. Det kan lixom vara lite roligare att prata om sånt som INTE rör barnen någon gång men igår var det väldigt skönt att prata med vuxna människor, och var det barn som stod på talpunkten då hakade jag på. Pratade med Therese om hur jobbigt det är att hitta kläder som passade nu, vi ojjade oss lite över allt krångel med amningssmidigt, inte se gravid ut igen och byxor som inte går att stänga än. Med Anna blev det väldigt mycke prat om trotsålder, hörsel och talets gåva. Det var sååå skönt att bara prata, även om det var samtalsämnen jag gärna undviker när jag är tre-åringsfri ;p Tacka vet jag andra mammor som inte hymlar med att det ÄR skitjobbigt att vara småbarnsmamma!

Kommentarer
Postat av: Pia

Det ÄR skitjobbigt att vara småbarnsmamma..o det blir inte bättre ;) men rätt som det är flyttar dom hemifrån!! Haha

Svar: Men det är rätt mysigt när dom kommer hem igen, Casper blev överöst med kramar o pussar när farmor och farfar lämnade av honom. Lite hade man allt saknat honom ;)
Terese Wahrenberg

2012-07-22 @ 19:21:24
Postat av: Viktkamp

skönt att ni hittade något att prata om =)

Svar: Prata var definitivt inte svårt igår! Käften gick i ett, kunde prata om allt möjligt bara jag fick prata med vuxna människor! ;) En mycket lyckad kväll!
Terese Wahrenberg

2012-07-22 @ 22:27:04
URL: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0