Vuxensaker

Det är inte lätt att få "vuxensaker" gjorda med två barn i huset. Med vuxensaker menar jag inte typ städning o sånt, Det gör man i farten lite då o då och inte så noggrant. Nä jag menar typ sköta ens ekonomi o sånt som kräver lite koncentration o tankeverksamhet. Kommer ni ihåg den här reklamen med mannen som sitter o försöker betala räkningar, en unge skriker han i örat hela tiden och han försöker förgäves koncentrera sig på ocr-numret. Så kände jag mig idag fast jag försökte räkna föräldradagar, det var något som inte stämde på senaste lappen. Satt o försökte jämföra, räkna och dubbelkolla med vad jag har anmält för någonting. "mamma, mamma, titta häää" "mmm, va kul", "mamma, mamma, titta biiii", "mmm, bilar e kul", "uuuuuäääääää" hör man från babygymmet och det tilltar i styrka hela tiden. Räknar, svettas, tappar bort mig, räknar om, svettas, tappar tålamodet. Något stämmer inte, det är helt klart men vad vet jag inte. Får räkna sen. Två barn sover nu, sätter mig o räknar, superlätt att hitta felet, en mänsklig faktor från deras sida, skriver upp felet, lutar mig tillbaka, slår numret, knappar mig fram till rätt rubrik, "kundcenter är för tillfället överbelastat, försök igen om en liten stund, klick" A men va faaaaaan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0