Vilken dag!!

Det blev grillning i skogen idag. Pettersson o Leffe anslöt sig också. Pettersson la ett spår till Lova på ca 250m. Det fick ligga nästan en timme. En arbetsglad och noggrann tös drog outtröttlig iväg i spåret och svansen gick hela tiden. Härligt o se! Hittade klöven utan problem och med lagom fart! Det är alltså inga problem när någon annan lägger spåret och långa spår klarar hon tydligen så nu är det övning med längre liggtid som gäller! Jag blir rent hög när jag har en så arbetsglad hund i snöret och som lyckigt hittar fram utan problem! Riktigt roligt!!
 
Fick sprungit en liten sväng i dag med. 1,5 km uppvärmning, 4 x 2 min intervaller med 1 min lugnt emellan sen lite backträning. Helt slut. 5,5 tuffa kilometrar blev det. Djävulen på axlen säger "du kan bättre", ängeln på axeln ser till hur mycke jag har tränat och vad kroppen har gått igenom. Jag är nöjd. Hoppas på en lugn distansrunda på tisdag.
 
En riktig energiboost dag! Nu ska vi iväg o grilla hos Caspers favorit Evelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0