Spår!!

Igår var lite test-dag för Lova. Mor min la spår till henne, det fick ligga extra länge och det var lite längre än jag annars brukar lägga. Så får vi se om damen klarar mycke mer än jag tror. Går dit på kvällen när barnen sover, har med mig Bella med så hon fick kvällskissa me. Binder upp Bella som motvilligt sitter kvar, hon var då sugen på att jobba! ,Lova följer med mig. Vi har lite trubbel med att hitta starten, låter henne gå lite fritt för o se om hon tar upp de själv. Hittar lite blodspår, försöker sätta igång Lova där. Låter myggen tugga o suga på mig i typ fyrtio minuter, måste ju ge damen en ärligt chans, men nä, inte överhuvudtaget intresserad. Hepp.... Går lite besviken fram till Bella. Vi får väl se om hon kan vara backup o ta det trots att vi säkert har klampat runt som sjutton i spåret nu. Går bort där jag tror starten är, Bella cirklar runt en stund sen ser jag det; svansen börjar gå, nosen i backen och öronen spetsas. Hon har det!! Halleluja!! Bella, som jag inte hade några som helst förväntningar på, tog det klockrent!! Stolt som en tupp spatserade hon sen hem med klöven! Lova var MYYYYCKE avundsjuk och försökte lägga beslag på det. Ajja bajja. Bellas idag! Den gamla kan när hon vill! Det var längesen jag såg den äkta arbetslusten i henne, det vär härligt o se! :thumbup:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0