Psykbryt

Humörsvängningar pga hormoner kan nog bara kvinnfolk förstå. Dom där svängarna blir så mycke aggressivare när tvättkorgen skriker "JAG ÄR FULL!!" och även diskmaskinen stämmer in i kören. Medan man fixar med tvätten ränner sonen efter en och tjatar om frukost, björnar, kor och f-n vet allt, hundarna stirrar längtansfullt på en och även om dom inte pratar så hör jag dom ändå skrika "FRUKOST, KISSA!!". Medan jag skurar bort lite merarbete som uppkommit under den pressade situationen försöker Jimmie föra en liten konversation om vädret. Han får ett djupt morrande till svar. Vad jag inte tänkte på i min lilla röra var att stackars Jimmie brukar inte vara hemma och erfara dom här humörsvängningarna och han klargjorde raskt att han inte tänkte acceptera mitt något respektlösa bemötande. Låste in mig på toaletten (enda zonen i huset som kan hållas något sånär barnfri ett par minuter vid behov) och samlade ihop mig lite. Under frukosten lugnade jag mig något men den stora frälsningen kommer när jag sitter med mitt kaffe, tittar på "Björnbröder" (igen) med Tilda i knät och Casper intill mig. Känner pulsen gå ner och nerverna hamnar på plats. Njuter i fulla drag dom tio minutrar det varar ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0