Min lilla spårhund

Gav Lova ett litet spår igår när vi var i Getinge. Det fick ligga en timme ungefär. Hade inga större förväntningar på damen för det var längesen sist. Hon undersökte starten väldigt noga och provade olika vägar. Tänkte att detta kan ju ta hur lång tid som helst... hade ju lagt spåret över en stam och två stigar.... ska hon vara sån vid varje svårighet?? Men tji fick jag. Damen visade prov på mognad! När hon väl klurade ut vart hon skulle gå från starten så gick hon självsäkert och bra i spåret. Hon gick av ett antal gånger men då bara någon meter, märkte att hon var fel på det, backade direkt och rätt på spåret igen. Kände att jag verkligen kunde börja lita på henne, hon hade järnkoll! Suddade därför ut spåret och vinklarna i hjärnan och fokuserade bara på att följa med och hon var STRÅLANDE! :thumbup: Lyckokänsla i hela kroppen!
 
Funderade på att lägga ett långt spår idag men damen bara ligger o sover efter helgens bravader så hon får vila idag. Vi väntar nog in vår träningsdag med "momo" och "meme" (mormor och Majken). Då ska mattemor lägga spåret istället, vill vara säker på att det är klöven som är intressant! O det är alltid kul att inte veta hur spåret går! Ultimata testet för föraren tycker jag ;) Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0