Distans i värmen

Man försöker planera allting in i minsta detalj för att få ett bra träningspass. man ser till så Casper har fått lite fika i sig, han är nöjd. Man väcker Tilda och ger henne ena tutten, går o byter om, fixar vattenflaskorna och går sen o ger Tilda tutte två. Nu ska ju hon vara mätt o glad me. Ger mig ut direkt på en milarunda, lite drygt, den är lite längre. Den ska ta max 1,03. Ger mig ut. Under tiden jag joggar fram i ett behagligt 05.50-tempo inser jag att jag glömde bort mig själv lite grann i förberedelserna och jag vet redan innan första kilometern är avklarad, att det kommer att bli tufft. Missade att höja blodsockret lite till innan jag stack, dessutom glömde jag ta min astma-medicin... tur att jag fick med mig vatten i alla fall. DESSUTOM så kom jag ihåg att sätta vaselin i armhålorna så jag inte får skav! :thumbup: Fick gå två gånger o dricka vatten, solen gassade, kom ändå in under 1,03 så jag är MYCKE nöjd.
 
Jimmie fick dock dra lasset här hemma vilket inte alltid är så lätt. När jag klev in i duschen brakade helvetet löst. Tilda skrek otröstligt, Casper var förbannad - filmen var ju slut, grillen började brinna och pommesen i ugnen var klara. Svetten lackade på mister holm. Så går det när mor vill ha en timmes egen tid... gott :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0