Think outside the box

Idag var det dags för mig och lilla Lova att ge oss ut på en liten runda. Vi har tagit det väldigt lugnt under julen men som många andra lovar nu i mellandagarna så ska 2013 bli ett nyttigare år.
 
Jimmie varnar mig för att det kan vara halt ute. Ger ändå fasen i broddarna, de är bara läskiga o ha på barmark. Börjar springa som vanligt på stora vägen här utanför men inser snart att jag har blankis under fötterna. Många andra smarthuven hade väl vänt om nu och gett sig in på slingan istället eller helt enkelt sprungit en annan dag men se ett sånt smarthuve har inte lilla Tette.... Kortar in stegen och tassar vidare. Det här ska jag lösa! När vi väl svänger in på en mindre väg tar jag till en lösning som en av mina inspirationskällor skrev om på sin blogg. Jag kopplar helt enkelt loss Lova och ut på fälten bär det av! Lova studsar runt förtjust, det här var ju skithäftigt! Hon får springa lös resten av rundan och med hjälp av fälten tar vi oss runt utan några brutna ben. Nu är vi trötta efter annorlunda träning. Nu ska det intas näring!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Haha du är la go!! men visst är det roligt att springa på fält...du kommer ha stor nytta av det i framtiden. Kommer vara så lätt att springa på asfalt sen

Svar: Ja det var rätt tungt att byta till det underlaget, hastigheten blev inte riktigt som den brukar ;)
Terese Wahrenberg

2012-12-27 @ 19:53:39
URL: http://lifeofhoff.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0