Nätterna

När nätterna blir långa o kölden sätter in, eller hur går låten? Ja nu är nätterna långa här hemma och det bryter ner en bit för bit. Har inte haft så ont av lite dålig sömn ett par nätter i rad innan men nu har det tagits till en ny nivå. Har inte riktigt fått chans att hämta mig efter helvetesnatten som var för två kvällar sen.
 
Igår var vi hos min farmor och farfar. Det var så himla mysigt. Nästan alla Wahrenbergare var representerade, det fattades dock två hushåll men det var mysigt ändå och känna att man var lite samlade. Min favoritmamma Emilie gav mig det löjligt enkla tipset att ge Tilda en slurk välling till när vi går o lägger oss. Sover hon hela natten då?? (en strimma hopp tändes i mitt hjärta) Freja började minsann göra det. Halleluja, detta ska testas redan ikväll. Tar även en klunk extra vin så det ska vara extra lätt att somna ikväll.
 
Hem kommer vi och båda barnen åker i säng. Kvart över tio trycker jag i Tilda en flaska välling till. Nu ska här fan sovas! Det tar kanske en kvart, vad vet jag, så drar Casper igång. Han drömmer, o drömmer, o drömmer, o drömmer. Halv två hämtar jag till slut in han till min säng, då har både jag och Jimmie tröttnat på att gå upp o trösta. Vaknar till, huvudet på sängbordet, kroppen totalt stelnad i en konstig ställning som har hindrat mig från att ramla ur sängen, f-n va trött jag är! Verkligheten börjar krypa in i mitt medvetande, Tilda grejjar me lite leksaker i sängen, Casper börjar röra sig, har hört att Jimmie har åkt iväg så klockan bör vara efter sju.... vågar knappt titta efter.... ÅTTA!!! Halleluja! Tröttheten blir som bortblåst i ungefär 10,5 sekunder när jag inser att jag faktiskt har fått ligga till åtta och Tilda har sovit hela natten!! Nä, rättning, jag var uppe o gav henne nappen vid halv sex men jag behövde inte ge välling! Seger!!! GÄÄÄÄÄÄÄÄSP

Kommentarer
Postat av: Emilie

WOOOOOHHOOOOO!!!!!!!!! Vad skönt att du fick sova! Vi har mycket nytta av varandra du och jag! Love you!! Puss puss puss

Svar: Helt klart! Andra natten hon sov bra peppar peppar. Vet inte hur jag ska tacka för detta enkla tips men det kom som en skänk från ovan!
Terese Wahrenberg

2012-12-16 @ 20:46:52
Postat av: Emilie

Jag förstår hur tacksam du är! Det var jag också emot den person som gav mig det tipset. Hihi! :) peppar peppar.... Hoppas att det håller i sig nu. :)

Svar: Tror tänderna spökar järnet nu för hon är ändå lite orolig på natten men inte vaken... *suck*
Terese Wahrenberg

2012-12-17 @ 08:51:36
Postat av: Eivor

Du ska se att barnen sover till minst kl 09.00 den 22/12.Kram

Svar: Ja det ger jag mig f*n på....
Terese Wahrenberg

2012-12-18 @ 10:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0