Nätter och julklappar

Såg fram emot att sova ordentligt inatt. Att vakna vid sju och känna mig utsövd. Jimmie vaknade tydligen vid sexsnåret och kände sig pigg... Jag vaknade vid tre och kände mig inte pigg. Inte heller vid halv fyra. Fyra? Näpp. Fem? Nej inte då heller. Vid sex när Jimmie gick upp? Absolut inte. Strax innan sju när han åkte hemifrån och barnen vaknade? Nej, suck ,inte då heller. Det var bara till att acceptera. Det blev inget sova i natt heller. Gav Tilda nappen och satte igång mobilen över sängen ett par gånger för att få lite vila medan Casper mysade i min säng. O se på fan! Nästa gång jag tittade på klockan var hon halv nio! Tja, det blev ju ingen sammanhängande sömn från tre i natt men det känns ändå som om jag orkar ta tag i dagen...
 
Viker tvätt och slänger in lite ny tvätt. Upp till köket och ska plocka ur diskmaskinen... Det är stopp i det röret tydligen.... suck... Jajja, i me propplösning så får vi se vad som händer.
 
Frukost i magarna och en kanna kaffe på gång. Nu ska det tas tag i julklappssorteringen. Tyckte hela tiden att Casper fick så lagom många julklappar. Glömde dock bort att han fick alldeles lagom många julklappar på fyra ställen.... Det blev j**ligt många julklappar. Hela matrummet är fullt. men nu, 30 minuter senare är de flesta leksakerna upplockade, kläder vikta och sorterade och kartonger och papper ihopsamlade i en brännhög....
 
För övrigt blir det en lugn dag. Kanske en springtur för mig senare. Annars en soffslappar-dag. Tror barnen behöver det för att komma ifatt och halka in i rätt rutiner igen... Eller så skyller jag på dom för att ha en anledning att lägga fötterna på bordet och sätta en kaffekopp i näven på mig själv och luta mig tillbaka.
 
Meeeeerry Christmas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0