Natten som gick

Svårt o somna, vrider mig, rastlös. Vaknar av att Casper kommer in. Redan morgon?? Hivar upp han i mitten av sängen, försöker somna om. Casper vrider sig och gnäller och till slut tröttnar jag. När jag inser att han inte alls har kommit in på morgonkvisten utan vid midnatt och att han nu har vridit sig i snart tre timmar och därav hållt mig vaken lika länge tryter tålamodet. In me han i sin egen säng igen. Efter tio minuter inser jag att han har väckt Tilda. Med gemensam ansträngning tar jag och jimmie tag i det nattliga besväret med att byta blöjja på två barn, ge välling till ena barnet och alvedon till det andra. Tilda har tyvärr vaknat till liv ordentligt och det tar någon timme innan hon trynar in igen. Efter vad som känns som fem minuter kommer Casper in igen. DÅ är det morgon.... dags att ta sig i kragen och försöka komma upp. Nu, kvart i åtta på kvällen och ett glas vin senare börjar ögonlocken bli tunga... hoppas det blir lättare att somna och soooova i natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0