Milarundor

Det har blivit två milarundor nu på tre dagar. Lova har hakat på, nöjd me att få kvalitetstid med matte. På milen i torsdags drog vi till med ett årsbästa. Är inte riktigt i den form jag var i 2011 men nu jäklar är det inte långt ifrån! Milen på 54:09 är jag MYCKET nöjd med för 2012, 7,5 månader efter förlossning! Sug på den!
Idag var jag inte alls motiverad till att springa men jag skulle ta mig från stan och hem, Lova skulle naturligtvis haka på. Börjar springa lite lugnt och känner mig bara stel och omotiverad. Tänkte att det inte skulle bli några intervaller idag utan jag var glad om jag bara tog mig hem i ett lugnt och behagligt tempo. Efter tre kilometer känns det bättre i kroppen men Lova springer på framför mig, kikar på mig och undrar va fan jag springer så sakta för, nosar lite här och nosar lite där. Fasen, går det så sakta?? :O Kikar på klockan, det spritter till i kroppen och ett leende bryter fram. Vårt "lugna" och "behagliga" tempo gick betydligt snabbare än det förr har gjort (har alltid harvat runt i 6min-tempo) och jag inser att lilla Lova och jag har nog banne mig blivit rätt bra tränade! Vi stampade på i ett behagligt 5,35-tempo! :thumbup: Vi belönade oss med en liten kissepromenad på ett par hundra meter vid 8km, vilket sabbade snittet en hel del. Men hem kom vi, snittade 5,45-tempo, varma och nöjda.
Nu har vi högt huvud och går rakryggade in mot träningsåret 2013!

Kommentarer
Postat av: Helene

Duktiga töser jag har ! Kramizar

2012-12-22 @ 17:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0