Middag

Ja nu ska ni få höra! Igår var det dags att fira stort! Vi har stått ut med varandra i nio år. Glada och förväntansfulla åker vi iväg med barnen till faaaamo och fafa. Humörsvängningar, eventuell matning eller nappintryckning nattetid, gnälltrots, bajskatastrofer och tandproblem blir från 16.00 svärföräldrarnas bekymmer. Vi har till o me ordnat fyllechaffis för denna minnesvärda kväll. Christian hjälpte så gärna till med detta hedersvärda uppdrag. En kväll på Bratt skulle starta 19.00 med bord för två och inte en tanke på vad allt skulle kosta.... På vägen in till stan suger det till i magen på mig och tro det eller ej men jag blir nervös! Va sjutton ska vi prata om?? Vad har man INTE luftat efter nio år? O jag skulle ju INTE tänka på vad kalaset kostade men kände likt förbaskat att det pärlades i pannan när jag tittade i menyn, shit vad det kostar! Skit i det!
 
Kvällen blev underbar. God mat (japp, det dyraste som fanns), härligt prat, goda skratt, lite öl på Harrys efteråt och sen körde vår privatchafför hem oss. Det bästa var att vakna på morgonen, inte behöva gå upp med några barn och att min älskade sambo faktiskt var hemma, jag fick äta frukost ihop me min gubbe! En helmysig kväll som säkert inte kommer att upprepas förrän om ett år igen. Under tiden bäddar jag in känslan av att ha blivit kär på nytt :love: , bollar ihop den ordentligt o stoppar in den långt in i hjärtat så jag kan plocka fram den när jag vill (eller måste haha!).

Kommentarer
Postat av: Helene

Gud va härligt, jag fick faktiskt en liten tår i ögat (rörd-tår eller avundsjukatår....) Det är såna här stunder som man lever på länge länge och dom ska man unna sig ofta ofta. Älskar dig, min lilla skitunge!

2012-12-23 @ 10:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0