Julkaos

Jag hade bestämt mig.... för längesen.... att jag inte skulle behöva ge mig in i julstressen i stan när det började dra ihop sig inför julen. Just därför fixade jag i ordning alla julklappar för mer än en vecka sen. Gött o slippa röja runt i stan när julstressen är som mest påtaglig.... vad gör Terese idag? Röjjer runt i stan när julstressen är som mest påtaglig... fy fan säger jag bara... men det var lika bra att ta det idag, hellre än att vänta till helgen, då kommer det vara fem resor värre! 
 
Att göra:
 
  • Tippen
  • Handla
  • Shoppa loss på TeamSportia (julklapp från Jimmie till mig :thumbup: )
  • Lämna böcker på biblioteket
  • Systemet (inte planen från början men det var nu eller aldrig ;p)
På väg in till tippen: Mamma ja bajsa! Men va fasen, vi är mitt i ingenstans. Du får hålla dig, bajsa INTE i byxorna!
 
Väl på tippen: Hivar iväg allt som ska slängas samtidigt som jag tjötar skit med Becka och får reda på att det är minsann en toalett nere i det där huset. Toppen! "Casper behövde du bajsa??" Sticker in huvet i bilen för att höra svaret. "Näe". Hm, innebär det att han redan är färdig lixom?? Drar ett djupt andetag genom näsan, nä luktar inget i alla fall.
 
Inne på Coop: Tilda har äääntligen somnat. Mammahjärta slutar banka så hårt. Kommer på att fasen, vad ska vi ha med oss på julafton. Får tag i svärmor som meddelar att vi ska fixa dricka. Fasen.... Systemet.... Två barn... Usch.... Jag tar det i morgon, eller på lördag... Nej, lika bra o ta nu, har inte mindre barn på fredag och på lördag lär det vara hur mycke folk som helst. Genast börjar jag känna mig lite stressad, speciellt när Casper bestämmer mig för att testa mitt tålamod. Han inser snabbt att jag inte har något idag....
 
Stan: Hittar en parkering, blir lite trångt på ena sidan men det är ju tomt på min sida i alla fall så inga problem att få ut Tilda. Jag o Casper köper p-biljett. Kommer tillbaka för att ta ut Tilda. En biljävel har ställt sig snett o står ungefär 15 cm från Tildas dörr..... fan... Lyckas på något vis baxa ur henne och hennes bilstol ÖÖÖÖVER Caspers bilstol o ut den vägen. Svettig, irriterad. Efter en frenetisk shopping på systemet ser jag att bilen på Caspers sida är borta så inga problem att få in barnen den vägen. TACK!
 
På väg till biblioteket: Inser att jag glömde slänga glaset på tippen... igen.... fan....
 
På väg till TeamSportia: Inser att jag glömde köpa kräm.... igen... fan....
 
På väg hem: Inser att jag glömde tanka... igen... fan....
 
Hemma: Mat, lägga Casper, KAFFE!! Halleluja.

Kommentarer
Postat av: Helene

Stackars dig! Att du bara fixar det!!! Det skulle varit jag. Jag hade tagit detta fullständigt iskallt och helt utan stress......not

2012-12-20 @ 18:08:29
Postat av: Alexandra

Är impad att du bara orkar gumman!! Att vara mamma och hinna allt verkar inte lätt men när du får tid över så klicka på min länk ...har startat en ren träningsblogg...kommer nog dö på min väg till axa..Kram på dig

Svar: Oh, va roligt! Har ALLLTID tid för bloggar! När ja dricker kaffe, och det MÅSTE göras minst två ggr om dagen!
Terese Wahrenberg

2012-12-21 @ 06:33:43
URL: http://lifeofhoff.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0