Dan före doppardan o sovande ungar

Vägrar att stressa upp mig för julen men som mamma har man ändå några våndor och orosmoment. Ikväll smäller det och sen ska julf-n firas i fyra dagar.... Hur sjutton ska barnen palla me det här?? För att orka med långa kvällar är det bra om de hinner sova några timmar innan man ska iväg men det lär inte hända då man ska vara iväg mitt under deras sovtid, dilemma. Tänkte att jag skulle dammsuga av idag för att slippa ha det över mig under julens glada dagar men se på f-n, båda barnen somnar! Då drar vi INTE fram någon brötmaskin utan nu tassar jag runt i mina raggsockar så tyst som möjligt så barnen får några timmars respit innan vi ska iväg. Utsövda ungar = mycke roligare kväll för alla. När barnen vaknar så börjar jag bröta igen. Då ska det klippas klor, dammsugas, sorteras upp paket (4 kalas, 4 kassar), sista paketen ska slås in, barn ska duschas, mamma ska duschas (hoppas jag kommer ihåg detta!), kläder på, mellanmål ska intagas någonstans mellan göromålen också. Men det är DÅ det. NU sitter jag med en kopp kaffe i soffan med mina raggsocksbeklädda fötter på bordet.
Meeeeeeerry Christmas.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hoppas ni får några riktigt goa dagar, utan alltför mycket flängande. Ni är såååå välkomna juldagen och då bara myser vi. Kramar

2012-12-23 @ 14:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0