Dagis

Lika pålitligt och troget, som att Kalle Anka visas på SVT på julafton, så stressade vi till dagis idag också. Ramlar innanför dörren och håller på att mangla ner den lilla tösen som står precis innanför dörren. Ojdå, Hejsan! En fröken kommer o möter oss i dörren, "Vi har ett litet problem, vi är kort om folk idag". Shit... Ser bara hur min effektiva förmiddag fladdrar ut genom dörren tillsammans med mitt goda humör. "Tror du att ni kan vända om, vikariepolen kunde inte skicka något folk". Va fan ska man säga? Nej? Skulle aldrig falla mig in, kan jag hjälpa så gör jag ju det, i nuläget betalar jag ju inget för min 15-timmarsplats ändå... Drar ett djupt andetag och hoppas vid Gud att Casper ska visa upp den snälla sidan nu och inte den trotsiga gnällsidan han har showat med hela morgonen. "Casper vet du vad? Vi går ut till bilen till Tilda igen och åker hem till hundarna som är i hundgården! Så får du följa med och handla sen!" Försöker prata som om vi ska göra något väldigt spännande och extravagant idag, typ åka till disneyland eller nåt även om det bara är massa tråkärenden. Till min förvåning säger Casper "Jaaaa!" Eh ok... Så nu har vi krypit upp i soffan, jag med en kopp kaffe och Casper med ögonen på Musses klubbhus medan Tilda kravlar runt på golvet. Snart ska vi slänga skräp på tippen, handla och åka o köpa de sista julklapparna....
Meeeeeerry Christmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0