unghundsLova

Ja nu är Lova verkligen den där slyngelhunden med noll koll. Allt som är inövat är glömt. La ett blodtomt spår till henne idag. Hon gick på det bra men helt plötsligt bestämde hon sig för att hon inte redde ut det själv. Hon bara stannade intill mig o gnällde. Var tyst o väntade ut henne. Mer gnäll. "Varsågod" slängde jag ur mig, hon har aldrig tagit spår på kommandon förut men tjohej! Iväg bar det och rätt gick det. Sen hade jag nog lagt spåret lite för tajt för hon lyckades gena och tog nog upp klöven i vind. Kom fram till klöven från "fel" håll, nosade på den och drog sen iväg i bakspår.... eh.... jaha??? Stoppade henne, hon tog spåret mot klöven istället men återigen bara fram o nosade trots mina glada "braaaaaaaa". Äh, fjantastina. Vi tog klöven o gick. Lekte som sjutton med henne med den, hoppas på att friska upp hjärnan på henne me det och sen ta ett nytt liknande spår i morgon. Vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0