Mattajm

Köttbullarna är klara, såsen puttrar för fullt, Tilda skriker, Casper tjatar "e de?" "köttbullar" "E de? "potatis" "e de?" "SÅÅÅS!", fixar potatismos, smör, salt o peppar åker i med en väldig fart, Casper sätter  sig på sin stol. Fram åker tallrikar, bestick, hans mat läggs upp, gröt vispas i ordning till Tilda, allt går med en himla fart, Tilda skriker. Hon stressar knappt en.... Hon åker i stolen, fram med gröten. *puh* äntligen. Sätter mig ner. Börjar mata Tilda, när jag har tryckt in två skedar i henne hinner jag själv svepa någon gaffel med. Tilda vispar runt o gapar för fullt, slevar in lite till, lyfter min egen gaffel, Casper bankar lite med sitt glas, stoppar gaffeln halvvägs till munnen " va vill du ha?" "mjött" Lägger ner gaffeln o serverar mjölk, slevar in mer gröt till Tilda, hinner få in lite mat i min egen mun, serverar Casper lite morot o majs. Casper är färdig, Tildas skål är tom, nu kan jag äta! Tittar ner på min tallrik, några skrämda majskorn ligger kvar, när f-n åt jag?? Känner efter... ja, mätt mage... hm, tja maten är borta och mätt är jag så någon gång hann jag ju med mig själv... e man bläckfisk månne? Två mätta och nöjda barn = nöjd mamma.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0