Intervall

Ja, jag bestämde mig för att köra ett intervallpass idag då kroppen inte var i form för ett distanslöp. Slängde mig ut på slingan o körde en lugn uppvärmning på ca 1,5 km sen satte jag igång med mina intervaller 10x1 min fast vissa enminutare var omvandlade till backar istället. Flåsar runt där på mina intervaller och precis när jag sätter fart på en så möter jag en karl som kommer strosande, STROSANDE!!!, mot mig. F*cker, släng av dig trätollerna och ränn lite med mig så du får lite fart i benen!! Tänkte inte likadant andra gången jag mötte honom, då i slutet av en uppförsbacke på min nedjogg. Var helt slut, tog mig fram som en gorilla (vickandes på röven, svankade för att hålla uppe kroppen, armarna och händerna var farligt nära backen) och svettades ymnigt... då var jag istället vansinnigt avundsjuk på hans strosande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0