Inte riktigt som jag tänkt mig

Nej, det är svårt att få till det helt efter sina egna önskemål. Hade velat kunna ha ett litet träningsprogram att följa för Lova för att successivt arbeta upp hennes erfarenheter med liggtid och svårigheter med vinklar. Men det är inte det lättaste, man får hela tiden ändra lite granna i sitt upplägg beroende på barnen.
 
Idag hade jag tänkt lägga ett rätt så lätt spår i en lätt terräng som skulle få ligga i drygt två timmar. Vill arbeta upp liggtiden nu. Men när jag kom till det stället gick där ett litet nöt som plockade hallon.... suck... jag vågade inte lägga där då i o me att jag egentligen inte får lägga spår där.... så jag drog vidare till en terräng som jag inte riktigt visste hur den såg ut. Den var inte speciellt barnvänlig men spåret skulle läggas och det skulle läggas NU. Det var bara att parkera vagnen och halvt om halvt springa ut ett spår för att Casper skulle hålla sig lugn i vagnen. Jag fick dessutom då tänka om med liggtiden. Kan jag inte ta med mig barnen måste jag ta spåret medan Jimmie är hemma, medan Tilda sover och innan jag ska ut o springa. Fick alltså helt tänka om. Ett spår som i princip gick i ett u med tre vinklar, korsade en skogsväg och sedan gick den längs med skogsvägen en liten bit. Fick lixom krångla till det lite för henne nu istället när det blev både kortare och fick ligga kortare än vad jag tänkt mig.
 
Mina "svårigheter" i spåret var ingen match för damen. Säker som en klocka går hon både när jag håller i linan och inte håller i linan. Hon håller även en fantastiskt bra takt när hon går. Har alltid fått jobba med att hålla emot väldigt mycke för att hela tiden få hunden framför mig att vara noggrann men den här lilla damen går i en så behaglig takt och är så pass noggrann så linan känns överflödig.... Min duktiga tös! Perfekt störning fick hon också. Skrämde ett rådjur. Lova var heeeelt fokuserad på spåret och lyfte inte ens ett öra åt rådjurets håll. :thumbup:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0