God morgon var det ja

Tilda har en konstig natt. Vaknar både vid tolv, fyra och sex. Tänkte att om jag bara får henne o somna om vid sex så kan jag ligga en bra stund till i sängen, Casper sköter ju sig själv efter att vi har varit på pottan. Får henne nästan till att somna, Jimmies klocka ringer, efter ett par gånger kliver han upp, jag lägger mig till rätta, Casper går upp, Jimmie skickar in honom till mig för att han ska lägga sig en stund till. Han klättrar upp i sängen o då känner jag det... stanken... å nej.... han har hunnit fylla blöjjan. Lika bra att gå ner o byta den för någon graffitti på väggarna igen vill jag inte ha. Vi spatserar ner, jag byter den, tar ner Tilda som nu är klarvaken. Lägger henne på golvet o dyngar in en film till Casper. Kryper ner i soffan under en filt och sluter ögonen.... mmm gött... Då tappar Tilda tålamodet, där tänker hon inte ligga mer. Matar henne en sväng till. Hon somnar nästan... Får lagt henne i vagnen och till slut somnar hon. Kryper tillbaka ner i soffan.... mmm gött.... sneglar på Casper, jäklar... "Ska vi gå på toa" "Japp" jaha, bara o kliva upp. Till toa, kryper sen ner i soffan igen... mmm gött... Filmen tar slut... Rotar fram kontrollerna o får igång Disney. Nu får jag äntligen vila. Under ackompanjemang av en xylofon, en gummihammare i golvet, en tamburin, jingeln till Jake o piraterna, en traktor som kör runt på golvet slumrar jag i en timme. Underbart!!!
 
Obs!! En hel del nya inlägg idag så missa inte att scrolla neråt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0