Ett behov

Den här mammaledigheten gör mig lite knäpp i huvet ibland. Idag vaknade jag med ett trängande behov av att vara lite effektiv, att få känna mig nyttig. På jobbet har man hela tiden något att göra, en lång lista att pricka av, ju fler prickar desto bättre mår man, nöjda kunder, vuxna människor att prata o skratta med, man känner sig hela tiden effektiv, man GÖR något.  När man sen kommer hem och har ätit med familjen så är man riktigt skönt trött...
 
Nu är man trött av helt andra anledningar. Exempelvis att en treåring gör allt för att säga emot en eller helt enkelt ren o skär sömnbrist. Inte tycker man att man gör något på dagen heller, åtminstone inget som märks. På jobbet får man hela tiden cred för det man gör med nöjda kunder, man kan sträcka på ryggen och stå för det man visar upp i putsade akvarium och fulla hyllor.
 
Så förmiddagen gick till att vara effektiv här hemma medan Casper var på dagis. Fick gjort hur mycke som helst men inget som egentligen syns. Enda spåret av effektivitet är tvätten som hänger på torkvindan i trädgården och att det inte hörs någonting på golvet när Lova går.Jag har fortfarande lika mycke energi i kroppen, inte ett dugg trött, så i eftermiddag ska jag ge mig ut på ett riktigt aggressivt tempopass när Jimmie kommer hem... Kanske blir lite skönt trött då... Gud, vad jag saknar jobbet.

Kommentarer
Postat av: Helene

Älskade du! Du kommer att få cred för det arbete du utför idag, men inte förrän dina barn blir stora. Det är inte många föräldrar som har sånt tålamod och är så kärleksfull mot sina bara som du är. Jag skäms, när jag tänker på vilken dålig mor jag varit i jämförelse med dig. Om du blev som du blev, med den mor du har haft, så vet jag inte hur dina barn blir. Dom kommer att älska dig av hela sin själ, av hela sitt hjärta, när dom ser tillbaka på, hur du varit som mamma. Där har du din cred! Vänta bara!
Älskar dig, du lilla duktiga mamma och dotter!

Svar: Älskar dig me!
Terese Wahrenberg

2012-08-13 @ 17:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0