Spår för Lova

Idag var det spår som stod på schemat, direkt efter avstjälpning på dagis. Gick ut och la ett litet oregelbundet spår till Lova med en tvär vinkel på slutet. Med oregelbundet menar jag att jag inte går spikrakt och sen en 90 graders vinkel utan valsar runt lite på måfå. Hittade även lite hästskitar som jag drog spåret intill bara för att göra det lite klurigare. Efter en promenad band jag Bella i ett träd och sen skulle vi ta starten jag och Lova... Men va fasen?? Hittar inte var jag har gjort min start! Jag markerar aldrig ut den utan skrapar hellre lite mer i marken med klöven. Vi går där och snurrar lite och helt plötsligt ser jag Lovas förändring. Från att planlöst springa runt med nosen i backen ser jag hur koncentrationen kommer på och näsan stannar i backen medan hon GÅR istället för springer. Halleluja, tösen hittade spåret själv!! Vilket ämne!! Försiktigt travar hon på men ändå med sträckt lina, hon börjar bli lite säkrare tösen! Förbi hästbajset (tjoho!) och sen kom den där vinklen. Då for näsan upp i luften. Jag stannar. Lova börjar så snyggt söka av. Aha, här gick det. O vips! Där var klöven! Lycklig matte tjoar och tjimmar och stolt Lova jagar klöv i snöre. Trots mitt misstag redde donnan ut det!!


Kommentarer
Postat av: Helene

Vilket ämne!!! Kan kanske bli kennel Little Fighter's första viltspårchampion?!? Det hade varit något att skryta med!

2012-04-25 @ 10:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0