Spår för Bella

La även ett spår för lilla Bella. Gjorde det lite klurigare. Snäva vinklar som skulle ställa stora krav på både mig och Bella en bit och sen rätade spåret upp sig lite grann men fortfarande med böjjar på. Tänkte att detta kan damen behöva, hon brukar vara så spårnoga så detta skulle inte bli några problem. Istället kände jag att problemet istället skulle bli att jag var tvungen att få med mig Lova då spåret var så pass långt så jag ville inte sätta henne i träd o låta henne vänta där. Satte Bella på spåret och hon drog iväg. höll hårt som attans i linan för att hon skulle gå sakta och verkligen vara noggrann. Släpade med mig Lova i terrängen. Kände efter bara en liten stund att Bella inte gick som jag hade gått men hon drog på och visade att hon var tvärsäker på att spåret gick där och nosen var i backen. Tillslut när JAG är tvärsäker på att hon inte har en aning om vad hon håller på med stannar Bella upp och visar med all tydlighet att hon är av. *suck* Känner att både jag och Bella kan bättre. Vi plockar ihop lina och annat och beger oss tillbaka i en båge till starten igen. Roddar om bland min pinaler och lyfter upp Lova istället sen sätter jag igång Bella på spåret igen. Nu så. Lite tveksam i början men med hejjarop från mig drog hon tillslut på igen och med mer koncentration från mig så gick det hela mycke bättre! Vet att hon missade några vinklar men spåret var så tight så jag lät det vara. Nu drog hon ju på åt rätt håll i alla fall! O duktiga tjejjen gick rätt på klöven! Mina töser kan dom! Trots deras mattes många misstag på vägen, men jag lär mig jag med ;)


Kommentarer
Postat av: Helene

Fan va du e duktig med dina hundar. Jag är stolt!

2012-04-25 @ 10:57:33
Postat av: alexandra

Ojoj!! Hinner inte med alla dina små uppisar ; D dax att läsa ikapp..Kramar

2012-04-25 @ 15:52:29
URL: http://agilitymalle.wordpress.com
Postat av: Frida

Hej fina du!

Jag önskar dig en trevlig kväll och en fortsatt bra vecka :)

2012-04-25 @ 18:54:01
URL: http://fridaannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0